Sunday 3 November 2013

Luah Perasaan









Annyeong, Bonjour , Konichiwa , Holla ! Apa khabar ? Sihat ? Kalau tak sihat , cepat cepat terjun bangunan ! Eh . Jangan .. *just kidding . Okeh ?! Cepat cepat pergi klinik la , ataupun makan ubat . Sekarangkan musim demam , atau dalam kaedah saintifiknya , virus - virus kian merebak dengan cepat , sepantas kilat :D So , jagalah kesihatan . Sebelum aku merapu meraban ok . back to the tajuk yep ! Memandangkan dengan izin pakcik Line , aku bolehla meng-hupdet malam ni . Huhuhu... macam biasa line berokbang memang dianugerahkan kelajuan berjalan yang maksimumnya kalah dengan siput sedup . So , what can i do :( ? hurmm.. Entry ni memang takda kaitan dengan tajuk . Sebab apa ? sebab aku ada masalah dengan pemilihan tajuk yang sesuai ? Kau kisah ? seeebenaarnyaaa.....aku nak cakap pasal ni  ---
 
|
|
|
|
|
kasi suspen jerr :P
|
V

PASAL CINTA .. kahkahkah <3

memang tak boleh dinafikan semua manusia dianugerahkan rasa tersebut , contohnya . Cinta akan Allah , Ibubapa , Keluarga , Rakan-rakan , guru dan sepasukannya .

Tapi aku nak cerita sekarang ni . Of cose la pasal cinta kepada lelaki/perempuan lain kecuali  
 ayah/mak/abang/adik/kakak/maksedara/bapaksedara kita . Dan kalau cinta itu hadir dikala usia sebegini , ia dipanggil cinta monyet @ puppy love .

Yela kan ? semakin kita membesar semakin kuat rasa cinta tu . sebab itu mnunjukkan yang kita dah matang . Dan semakin kita matang , semakin ramai orang yang dipertemukan kepada kita *taktau la betul ke tak ayat tu :P *hipotesis :`)


               ALLAH takkan hadirkan seseorang itu tanpa sebab..*takde kaitan :P

 

   Sebenarnya sebagai seorang pelajar , kalau bagi aku la..kita sepatutnya menepis istilah 'kapel' @ 'minat kat seseorang' dalam hidup kita kalau nak berjaya . Sebab benda tu tak bagi faedah pun dalam hidup kita . Buang masa adalah . Kita tak tahu betul ke dia jodoh kita . Syukur sampai sekarang aku tak pernah kotorkan hatiku dengan benda karut tu semua . Tapi suka kat seseorang tu aku tak boleh elak . *biarlah jadi rahsia antara aku , Allah dan kucing aku

     Satu lagi . suka kat kat seseorang tu memang indah tapi menyakitkan ! Dan merugikan . Bagi aku suka kat seseorang tu juga perasaan yang berkaitan dengan nafsu . hahaha..mengarut ke ? entahla.. orang yang beriman boleh kawal nafsu dia .. Dah jadi salah satu faktor tumbesaran dan kematangan seseorang . Dalam Sains ! Form3 chpter 5 tak silap aku la :D 
  

p/s : kalau rasa en3 ni mengarut , abaikan :D Tapi kalau nak share pasal macam ni pun dialu-alukan..sharing is caring ~ 

No comments:

Post a Comment