Thursday 3 December 2015

F.R.E.E.D.O.M

ASSALAMUALAIKUM


Mood bercampur baur pada saat dan ketika aku menaip entry ini . //Hakhak
Ok. SPM dahhh habissss~ So exciting. Hilang dah segala stress. Alhamdulillah. ianya berakhir dengan baik biarpun diriku menduduki exam sambil ditemani flu . Uhhh. 

Ended . 30/11/2015. 18Safar1437. 330 p.m / Biology

Tak boleh nak gambarkan betapa happy masa tu. Dimana ku menghayun langkah untuk keluar dewan awal 12 minit daripada masa yang ditetapkan. Haahah. //Baget siap awal. Bak kata kawan aku. Daripada bazir masa duk tenung orang lebih baik blah. Sebab sesi check jawapan and tambah apa yang patut dah selesai ~ 

Lepas semua rakan seperjuanganku dibenarkan keluar daripada dewan, pelbagai aksi dan ragam yang dapat aku record dalam kotak ingatanku . Pengawas siap rakam telatah kami. Whuhu. .Ada yang melompat sampai tergelincir atas rumput yang basah sebab lepas hujan. Ada baling pen. Tak lupa la jugak yang wefie. .Aku dan kawan2 jumpa cikgu bio . Jyeahh. Pergi mengadu dan cerita apa yang aku jawab. And bercerita sambil senyum2 and bergelak ketawa. 

Happy sebab freedom . Habis SPM dah. Dah besar. hakhak. Hari2 boleh tengok Kdrama. Install IG, Facebook balik. Mengadap Lappy balik. Buku dah tak bertambun atas meja. Ku susun rapi di lemari. Kertas nanti nak pi recycle. 

Walaupun aku tahu lepas ni akan wujud waktu dan ketika yang lebih mencabar. SPM hanyalah permulaan untuk memulakan langkah yang lebih besar. Semoga dipermudahkah :D

Masa dulu-dulu sebelum SPM dan ralit berbincang dengan kawan, betapa nak pi cari kerja lepas SPM. haha. Nak kumpul duit bebanyak. Tapi rasanya tak tercapai. haha. Macam hilang feel dulu2 tu. Yang pasti sekarang ni duk goyang kaki kat rumah. Adehhh, aku bukan anak dara yang macam tu. *Grin. *Nosepick .

Jalga~

2 comments:

  1. wahhh..freee dah dari zaman sekolah! Cabaran yg lebih besar menanti..apa2 hal gdluck ye :)

    ReplyDelete
  2. goodluck for your future dikk, jangan happy sangat, life after spm is much more challenging :)

    ReplyDelete